2013-03-11

Moja droga do domu pasywnego..

Witam serdecznie wszystkich, którzy - być może na razie bez przekonania - li tylko z ciekawości, w celu dalszej edukacji, a być może dla potwierdzenia własnych przemyśleń i pomysłów - szukają rzetelnych informacji na temat możliwości wybudowania funkcjonalnego, przytulnego i super energooszczędnego domu dla siebie i swojej rodziny.
Bardzo istotną sprawą jest możliwość sfinansowania takiego przedsięwzięcia - panuje błędne przekonanie, ze wybudowanie budynku pasywnego, zwłaszcza w polskich warunkach, się po prostu nie opłaca i jest co najmniej bardzo problematyczne. Czy to prawda? Wiele rożnych odpowiedzi na to pytanie znajdziecie Państwo śledząc mój blog... pisany równolegle do projektowania takiego budynku na własne potrzeby.

Mam na imię Paweł, jestem - miedzy innymi (:-D inżynierem budowlanym z mniej więcej 20-letnim doświadczeniem - w chwili obecnej w drodze do własnego budynku pasywnego.

To zadanie można zrealizować na wiele rożnych sposobów - moja droga w poszukiwaniu informacji prowadziła przez Instytut Domów Pasywnych w Darmstadt, od którego cała historia się zaczęła. Jestem, względnie już wkrótce będę jednym z niewielu certyfikowanych planistów domów pasywnych w Polsce, dlatego czytając mój blog uzyskacie Państwo rzetelne informacje z pierwszej ręki.

Pierwszy budynek pasywny powstał w Darmstadt Kranichstein w 1991 roku. Od tego czasu funkcjonuje bez najmniejszych problemów, wszystkie założenia projektowe potwierdziły się w praktyce, budynek JEST super oszczędny - zużycie energii grzewczej, po 22 latach użytkowania (2013) wciąż utrzymuje się na minimalnym poziomie, i wynosi zgodnie o oczekiwaniami na chwilę obecną tylko około 10% zużycia energii budynków budowanych według obowiazujacych standardów niemieckich, w przełożeniu na warunki polskie (gdzie wymagania normowe są mniejsze), ograniczenie zużycia energii jest jeszcze większe.

Już wkrótce napiszę jak, względnie na co zwrócić uwagę zabierając się za własny projekt.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen